Modernin markkinointiviestinnän toimisto Vapa kasvaa. Helmikuussa Vapalla aloittanut asiakkuusjohtaja Niina Uotila sai vedettäväkseen uuden tiimin.

Niina Uotila, KTM, on aloittanut asiakkuusjohtajana ja tiiminvetäjänä markkinointiviestintätoimisto Vapalla. 

Uotilalla on parinkymmenen vuoden kokemus markkinoinnin alalta. Hän on toiminut lähes koko uransa toimistoissa, viimeisimpänä Dentsu Aegis Networkin omistamassa John Brown Mediassa ja sitä ennen IPG-ketjun McCann Helsingissä.

Uotila on pitkään auttanut asiakkaita erityisesti kuluttajatuotteiden- ja palveluiden markkinoinnissa. Uotilan asiakkuuksiin lukeutuvat muiden muassa Loréal, Viking Line, Stockmann ja Restel. 

Vapalla Uotilaan on tehnyt vaikutuksen ihmiset, ketteryys ja moderni ajattelu. Päätöksiä tehdään nopeasti ja toimistossa vaikuttaa yrittäjähenkinen vastuu ja vapaus -mentaliteetti. 

– Vapalaiset pitävät ikkunat auki maailmaan, ja asioita katsotaan uusin silmin. Minulle on myös tärkeää, että työtä tehdään asiakkaan kanssa yhdessä samalla puolella pöytää, Uotila kertoo. 

Vapalle Uotila aikoo tuoda kokemusta siitä, millaisin eri tavoin markkinointia voi tehdä. 

– Olen saanut työskennellä todella lahjakkaiden ja avarakatseisten suunnittelijoiden kanssa. Toimiston osaamisessa keskeistä on luovan työn laatu, ratkaisujen ennakkoluulottomuus ja asiakkaan oman työn helpottaminen.

Koko alalla hän toivoo, että vuonna 2020 digitaalisuus sulautuisi markkinoinnin ytimeen, ja että digi-etuliitteestä luovuttaisiin. 

– Vapalla ei ole erikseen digisuunnittelijoita. Markkinointiviestinnän suunnittelu lähtee yrityksen liiketoiminnan tavoitteista, joista muodostuu eri kanaviin taipuva, brändin arvoja kuvastava yhtenäinen tarina. 

Uotilan nimitys on osa Vapan kasvua. Tällä hetkellä Vapalla työskentelee noin 45 markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijaa. Vuonna 2019 Vapan liikevaihto kasvoi yli 13 prosenttia reiluun neljään miljoonaan euroon.

Vapa on modernin markkinointiviestinnän toimisto, joka uskoo, että jokaisen yrityksen tulee aktiivisesti haastaa omia toimintamallejaan ja tarinaansa pärjätäkseen digitalisoituvassa toimintaympäristössä. Muutoksen tekeminen ilman systemaattista tarinankerrontaa ja reaktiivista markkinointiviestintää on mahdotonta. Autamme tässä osaltamme tarjoamalla markkinointiviestinnän strategista suunnittelua, brändin kirkastusta ja monipuolista ketterää tuotantoa.