Modernin markkinointiviestinnän toimisto Vapa Media on nimennyt uudeksi Customer Success Directoriksi Annika Lundströmin. Uudessa tehtävässään Lundström vauhdittaa asiakkaiden kasvua. 

Annika Lundström aloitti uudessa tehtävässään kesäkuussa. Hän siirtyi Vapa Medialle Musti Groupilta, jossa hän toimi johtoryhmässä rakentamassa yhtiön menestystarinaa viimeiset kymmenen vuotta. Viimeisimpänä Lundström vastasi koko ketjun kategoriastrategioista, kaikista taktisista kampanjoista, brändien rakennuksesta ja markkinoinnista, datan hallinnasta sekä ketjun digitaalisten asiakaspolkujen kehittämisestä. Lundström kertoo erikoisosaamisekseen kaupallisten strategioiden luomisen, jalkautusten sekä toteutuksen. 

Musti Groupilla Lundströmin tiimi onnistui erityisesti asiakkaiden tarpeiden tunnistamisessa ja luomaan luotettavia malleja asiakastyyppien seuraamiseen. 

– Autan asiakkaita menestymään ymmärtämällä heidän liiketoimintaansa. Työhön Musti Groupilla kuului joukkoistamista sekä brändin identiteetin luomista ja positiointia. Lopuksi työ käännetään moderiniksi markkinointiviestinnäksi, Lundström kertoo.

– Markkinointiviestinnän ja sisältöjen tulee puhutella yleisöään oikein tai muuten sitä ei kannata tehdä.

Vapan osaaminen ja tekemisen halu vakuuttivat 

Lundströmilla on pitkä kokemus asiakkaan roolissa olemisesta ja hän pystyy jo nyt toteamaan, että Vapan tapa tehdä markkinointia on tehokas ja erottuva.

– Vapalla on roppakaupalla halua ja osaamista. En malta odottaa, että pääsen kertomaan Vapasta kaikille enemmän. Oman taustani myötä tuon asiakastyöhön vielä lisää kaupallista strategiaosaamista ja pitkän tähtäimen suunnitelmallisuutta.

Lundström pystyy auttamaan organisaatioita ottamaan käyttöön uusia toimintatapoja niin, että koko henkilöstö seisoo alusta saakka uuden takana ja haluaa olla vahvistamassa kulttuuria, jossa asiakas ja asiakkaan ääni on kaiken tekemisen keskiössä. 

– Annika tuo Vapalle kaupallista ymmärrystä ja jakaa näkemyksemme jatkuvan tarinankerronnan tärkeydestä. Uskon, että jatkuva tarinankerronta on nyt merkityksellisempää kuin koskaan. Hänen tuloksellinen taustansa ja mittava kokemus brändeistä ja markkinoinnista yhdistettynä kasvuun sekä strategiseen osaamiseen on vaikuttava, kertoo Vapa Median toimitusjohtaja Noora Wuolanne

Tällä hetkellä Vapalla työskentelee noin 45 markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijaa. Vuonna 2019 Vapan liikevaihto kasvoi yli 13 prosenttia reiluun neljään miljoonaan euroon.

Vapa on modernin markkinointiviestinnän toimisto, joka uskoo, että jokaisen yrityksen tulee aktiivisesti haastaa omia toimintamallejaan ja tarinaansa pärjätäkseen digitalisoituvassa toimintaympäristössä. Muutoksen tekeminen ilman systemaattista tarinankerrontaa ja reaktiivista markkinointiviestintää on mahdotonta.