Fiskars

Fiskars case image woman in a garden

Asiakas:

Fiskars

Vuosi:

2021-2022

Ratkaisu:

Fiskars Groupille toteutettu uusi kuvatyyli vahvistaa yhtiön kattobrändiä juhlistamalla arjen ainutkertaisuutta.

Globaalin Fiskars Groupin kattobrändin alla on useita design-vetoisia lifestyle-brändejä, joille yhteistä on korkea käsityötaito, kaunis ja käytännöllinen muotoilu sekä arjen ymmärtäminen ja arvostaminen. Yhtiön tavoitteena on luoda edistyksellistä muotoilua, joka tekee arjesta ainutkertaista.

Arjen pienten, pysäytettyjen hetkien kauneus oli lähtökohtana myös visuaaliselle uudistukselle, jonka tavoitteena oli vahvistaa Fiskars Groupin kattobrändiä.

Vapa suunnitteli kattobrändille erottuvan ja tunnistettavan kuvatyylin – joka tukee Fiskars Groupin vahvojen kuluttajabrändien visuaalisuutta – ja toteutti sen pohjalta kuvaukset useassa eri lokaatiossa. Yhteistyöhön sisältyi myös graafista suunnittelutyötä uudistuneen visuaalisen ilmeen hyödyntämiseksi erilaisissa sovelluksissa. 

Valokuvilla oli tärkeä rooli Fiskars Groupin syyskuussa 2021 toteutetussa verkkosivu-uudistuksessa. Kuvaukset toteutettiin ottaen huomioon digitaalisen median tarpeet sekä yhdisteltävyys eri tuotebrändien kuvaston kanssa.

Vapa huolehti kokonaisuudessaan kaikista valokuvauksiin liittyvistä järjestelyistä – mallien ja kuvauskohteiden varaamisesta, aikataulutuksesta, projektinhallinnasta ja tuotannosta.

Brändikuvaukset jakautuivat kolmeen osioon: ihmisiä ja kuluttajabrändejä käyttötilanteissa esittelevin kuviin; myymälä-, toimisto- ja tehdasympäristöissä otettuihin työnantajabrändäystä tukeviin kuviin sekä artikkelien kuvitukseksi tarvittaviin henkilökuviin.

Yhteistyö jatkui vielä syksyllä 2022 toimistokuvauksilla Fiskars Groupin uudessa Keilaniemen pääkonttorissa.

”Vapa Median toteuttama, brändiämme ja työnantajakuvaamme tukeva kuvamaailma on auttanut vahvistamaan Fiskars Groupin brändiarvoa. Kumppanuutemme on myös tarjonnut meille lisäresursseja ja luovaa osaamista sekä tehostanut useita brändimateriaaleihimme liittyviä kuva- ja tekstituotantoja”, sanoo Leena Venho, Communications Manager, Fiskars Group.