Kuinka bränditarina sidotaan osaksi tuotelanseerauksia?

Lähtötilanne 

Lumene hakee kasvua globaalilla kosmetiikkamarkkinalla keskittyen erityisesti verkkokauppaan. Suomessa ja Ruotsissa tunnettu ja rakastettu Lumene on globaalilla kosmetiikkamarkkinalla tuntematon pohjoismainen haastaja, joka kertoo tarinaa pohjoisesta kauneudesta. 

Yrityksen markkinoinnissa painotus on tuotelanseerauksissa, niin ihonhoito- kuin värikosmetiikkapuolella. Aiemmin tuotelanseerauksista on viestitty hyvin taktisella kulmalla ja nyt brändin roolia haluttiin vahvistaa.

Haaste

Kuinka sitoa Lumenen bränditarina osaksi tuotelanseerauksia ja miten erottua edukseen markkinalla, joka on jo hyvin kilpailtu?

Ratkaisu

Strategisen  tarinankerronnan avulla Lumenen tuotelanseerauksiin saatiin sisällöllistä syvyyttä. Rakensimme läsnäoloa oikeissa kanavissa ja löysimme tavan viestiä tuotteista brändiä tukien, kohderyhmälle merkityksellisellä tavalla. Luovan tarinankerronnan tuominen tuotteiden taustalle mahdollisti kaupalliset lähdöt, joiden takana on konsepti ja tarina, joka vahvistaa Lumenen brändiä erottuvasti.

Verkkokauppaa tuettiin vahvistamalla läsnäoloa erityisesti digitaalisissa kanavissa ja tukemalla myyntiä ostoputken eri vaiheissa. Yhteistyössä asiakkaan kanssa loimme tuotantojen suunnittelumallin, jotta markkinoinnin tarpeita voidaan paremmin huomioida ostopolun joka vaiheessa.

 Opit jakoon

  • Bränditarinan tulee olla kirkas ja välittyä kaikista materiaaleista, jotta voidaan rakentaa globaalia tunnettuutta ja sitouttaa asiakkaita uusilla markkinoilla.
  • Yleisön tunteminen sekä laadukas ja ketterä konseptointi, tuotanto ja tarinankerronta mahdollistavat menestyksen nopeatempoisella kosmetiikkamarkkinalla.