Pitkän linjan markkinointiosaaja Sari Heinilä liittyi Vapan tiimiin vuodenvaihteessa. Vapalla Sari työskentelee Business Unit Lead -roolissa luotsaten Brand & Social -tiimiä ja sparraten asiakkaita kohti fiksuja ratkaisuja. Sari tuo Vapalle vankkaa kokemusta brändien strategisesta suunnittelusta ja strategiajohtamisesta.
Erityisesti isot linjat ja laajemmat markkinointikokonaisuudet ovat Sarin erikoisalaa.
”Koen että pystyn näkemään nopeasti metsän puilta ja asettumaan asiakkaan asemaan sekä tarkastelemaan asioita monelta kantilta”, Sari pohtii kysyttäessä hänen vahvuuksistaan.
Juuri suuntaviivoista ja kokonaisuuksista onkin Sarin työssä kyse. Niissä innostavat tällä hetkellä asiakkaan omien kanavien nostaminen keskiöön ja brändiviestin selkiyttäminen niissä.
”Vapassa kiinnosti nimenomaan se, että täällä osataan ottaa kaikki irti asiakkaiden hyödyntämistä omista ja ansaituista kanavista – mikä on yksinomaan järkevää. Vapa on pystynyt kääntämään kuvion niin, että maksettu mainonta tukee omia medioita ja pystyy kasvattamaan niiden arvoa. Loppupeleissähän markkinoinnissa on kysymys kuitenkin juuri siitä, että saadaan yleisöt kutsuttua mukaan brändin omaan vaikutuspiiriin ja pysymään siellä.”
Sarilla on pitkä kokemus alan toimistoista, ja Vapan kaltaista vahvaa keskittymistä asiakkaiden omiin ja ansaittuihin kanaviin hän pitää jopa poikkeuksellisena. Sisältömarkkinoinnin taustasta ponnistavalla Vapalla kun uskotaan, että huolehtimalla ensin omien kanavien sisällöistä ja tukemalla niitä maksetulla mainonnalla, varmistetaan brändinrakennuksen kestävyys ja kustannustehokkuus. Sari tuo tähän ajatteluun markkinoinnin keinojen luontevaa ja tiivistä sisällyttämistä.
Vapan toiminnassa Sarin yllätti myös organisaation kypsyys.
”Porukka on nuorta ja silti hirveän valmista ja ammattimaista”, Sari kehuu. ”Ammattimaisin ja itseohjautuvin organisaatio, missä olen koskaan ollut.”