Vapan liikevaihto kipusi yli neljän miljoonan euron
Vuosi 2019 oli Vapan vuosi: kasvua tuli kaikilla mittareilla. Vapa kasvatti liikevaihtoaan yli 13 prosenttia ja rikkoi neljän miljoonan euron rajapyykin
KIRJOITTAJA
Vapa
VUOSI
helmikuu 2020
Vuosi 2019 oli Vapan vuosi: kasvua tuli kaikilla mittareilla. Vapa kasvatti liikevaihtoaan yli 13 prosenttia ja rikkoi neljän miljoonan euron rajapyykin
KIRJOITTAJA
Vapa
VUOSI
helmikuu 2020
2019 oli Vapalle onnistunut vuosi. Kasvua tuli kaikilla mittareilla: niin liikevaihto, myyntikate, työntekijäkokemus kuin kannattavuuskin kehittyivät positiivisesti. Liikevoittoa kertyi tilikaudella 18 prosenttia myyntikatteesta.
Tunnuslukuja:
2019 resepti: Fokus asiakkaisiin ja modernin markkinoinnin malleihin
Vapan kuluneen tilikauden tulokset syntyivät fokusoimalla pitkäaikaisiin asiakkuuksiin ja kannattavuuteen. Vuosi toi mukanaan myös muutamia uusia asiakkaita.
“Suurin kiitos kasvusta kuuluu tietenkin ennakkoluulottomille asiakkaillemme. Kehitimme uusia modernin markkinoinnin työskentelymalleja ja saimme asiakkaiden kanssa aikaan hienoja liiketoiminnan tuloksia”, kertoo Vapan toimitusjohtaja Noora Wuolanne.
Vapan pitkäaikaisiin asiakkaisiin kuuluvat muun muassa Mehiläinen, YIT, Fazer ja ISS. Vuonna 2019 moderniin markkinointiviestintään uskovien asiakkaiden joukkoon liittyivät esimerkiksi Lumene, Sweco, Huawei ja Perheyritysten liitto.
“Olemme panostaneet viime vuosina uuden kehittämiseen ja työntekijäkokemukseemme. Asiantuntijamme julkaisivat kirjat sekä työelämämuutoksesta että sisältömarkkinoinnin tärkeimmistä työkaluista. Teimme paljon tulevaisuuden työskentelykulttuuriin ja työelämätaitoihin liittyvää palvelukehitystä sekä näiden osalta ensimmäiset avauksemme valmennusliiketoiminnan puolella”, Wuolanne jatkaa.
2020 ennuste: Yhä useampi siirtää fokuksensa kampanjoinnista jatkuvaan tarinankerrontaan
Vuonna 2020 Vapa vahvistaa asemaansa tarjoten kokonaisvaltaisia markkinointiviestinnän palveluita. Wuolanne näkee markkinan kehittyvän samaan suuntaan Vapan palvelutarjooman kanssa.
“Toimimme yhä useammassa asiakkuudessa strategisena kumppanina, joka tuottaa myös toimintaa. Asiakkaat kaipaavat juuri nyt ketteryyttä, näkemystä ja kykyä toteuttaa. Tuloksellisuutta ja yhdessä tekemistä. Perinteinen tapa tehdä kampanjavetoista markkinointia ei saa enää aikaan toivottuja tuloksia.”
Hyvin alkanut 2020 povaa kasvua ja kannattavuutta juhlavissa merkeissä. Vapa täyttää keväällä 10 vuotta.
“Tänä vuonna juhlistamme 10-vuotista taivaltamme ja tulemme tekemään rohkeita kokeiluja juhlavuoden nimissä.”
Työt-sivuilta voit lukea lisää Vapan viime aikaisista asiakastöistä.
Vapan liiketoiminnan kehitys 2010–2019
Vapan liiketoiminta on kasvanut systemaattisesti läpi yrityksen 10-vuotisen historian. Oheinen kaavio esittää liikevaihdon ja tuloksen kehtiyksen keskeiset tunnusluvut vuosien 2010 ja 2019 välillä.