Annukka Puttonen luotsaamaan Vapan luovaa osaamista
Pitkän uran brändinrakennuksen parissa tehnyt Annukka Puttonen on Vapan uusi luova johtaja ja johtoryhmän jäsen.
KIRJOITTAJA
Marianne Gråsten
VUOSI
marraskuu 2022
Pitkän uran brändinrakennuksen parissa tehnyt Annukka Puttonen on Vapan uusi luova johtaja ja johtoryhmän jäsen.
KIRJOITTAJA
Marianne Gråsten
VUOSI
marraskuu 2022
Annukka Puttonen on aloittanut Vapan luovana johtajan marraskuussa. Hänellä on pitkä kokemus brändien rakentamisesta ja markkinointiviestinnästä sekä toimistoissa että yrittäjänä.
Puttoseen Vapassa vetosi ymmärrys tulevaisuuden toimiston edellytyksistä. Vapan pitkä kokemus sisältömarkkinoinnin kehittämisestä Suomessa on merkittävä valtti brändeille. Pitkäjänteinen tarinankerronta vastaa tarpeeseen olla ajan hermolla, kun markkinoinnin tekeminen ja asiakastarpeet ovat muutoksessa.
– Vapa on aina ollut haastaja ja toimialan positiivinen häirikkö, ja tässä ajassa minua kiinnostaa nähdä, mitä kaikkea tästä voi syntyä. Nyt ei tarvitse parin vuoden päästä miettiä, että olisinpa ollut tuolla, hän sanoo.
Vapalla Puttonen vastaa myös luovan tiimin ja suunnittelijoiden kehittämisestä. Hän haluaa valaa tekijöihin uskoa omiin ideoihinsa, sillä näin myös asiakkaat saavat varmasti parasta jälkeä.
– Vapalla luovaan ja strategiseen työhön suhtaudutaan kunnianhimoisesti. Omasta osaamisestani tuon aineksia isojen ideoiden ja konseptuaalisen osaamisen kehittämiseen. Asiakastyössä minulle on ominaista pyrkiä ymmärtämään asiakkaita ja auttaa heitä löytämään oma potentiaalinsa. Vapalla me pystymme tarjoamaan jotain, mitä muut eivät ole huomanneet nähdä.
Erottuvat sisällöt kasvattavat brändin vetovoimaa
Yritykset, ihmiset ja markkinointiala on ollut viime vuosina paineen alla. Käytettävissä olevia resursseja on pakko käyttää entistä huolellisemmin. Toisaalta se kannustaa myös tunnistamaan oleellisen ja keskittymään siihen. Silloin markkinointi ei aseta itselleen epärealistisia odotuksia tuloksista.
Puttosella onkin viesti markkinoijille, jotka pohtivat turvallisten valintojen ja uuden tekemisen välillä.
– Brändien ei pidä ottaa itseään liian vakavasti. Markkinointi on investointi vetovoimaisen brändin rakentamiseen.
Hyvän idean taustalla on aina yrityksen tavoitteiden ja kohdeyleisöjen tarpeiden tunnistaminen. Lisäksi ideat osataan viedä myös käytäntöön hyödyntämällä eri kanavia oivaltavasti. Puttoselle tällaisia esimerkkejä ovat esimerkiksi Porin kaupungin Porisuhdeneuvoja ja JHL:n Joku kyllä hoitaa -kampanja sekä Vapalla suunnitellut Valion sisällöt TikTokiin.
Vapa tavoittelee toimiston haastaja-aseman vahvistamista
Puttosen nimitys täydentää Vapan tänä vuonna uudistunutta johtoryhmää, johon kuuluvat aiemmin tänä vuonna Vapalla aloittaneet toimitusjohtaja Heli Hytönen, strategiajohtaja Alison Morrison ja liiketoimintajohtaja Katja Koivisto. Johtoryhmä luotsaa Vapan uutta strategiakautta, jonka tavoitteena on vahvistaa Vapan haastajaroolia markkinointialalla.
– Annukka on täydentävä viimeinen pala Vapan johtoryhmään. Kunnianhimoisen tiimin ohjauksessa pääsemme rakentamaan Vapan uutta lukua. Annukan näkemyksellisyys tämän päivän markkinoinnista, pitkä kokemus ja humaani ote johtamiseen muodostavat voittamattoman kombon. Olen vakuuttunut, että yhdessä loistavan tiimimme kanssa Annukka tulee samaan aikaan uutta ja merkittävää asiakkaillemme, sanoo toimitusjohtaja Heli Hytönen.