Tomi Kuusiniemi: Sisältömarkkinointi vahvistaa brändejä
Vapan uusi Growth Lead Tomi Kuusiniemi tuo Vapalle vankkaa osaamista eri alojen sisältömarkkinoinnista.
KIRJOITTAJA
Marianne Gråsten
VUOSI
maaliskuu 2023
Vapan uusi Growth Lead Tomi Kuusiniemi tuo Vapalle vankkaa osaamista eri alojen sisältömarkkinoinnista.
KIRJOITTAJA
Marianne Gråsten
VUOSI
maaliskuu 2023
Miten päädyit Vapalle?
Minulla on pitkä kokemus sisältömarkkinoinnista, sen hyödyntämisestä ja kehittämisestä sekä toisaalta laaja-alainen tietämys useista eri aloista. Vapassa kiinnosti se, miten täällä on tunnistettu oman tekemisen ydin. Vapa on sisältömarkkinoinnin edelläkävijä, josta muut ovat ottaneet mallia. Kollegat ovat ylpeitä työstään, ja brändejä halutaan vahvistaa sisältömarkkinoinnin keinoin.
Ymmärrän, miten kanavien ja sivustojen tekniikka vaikuttaa sisältömarkkinointiin. Vapan uutena Growth Leadina autan brändejä tunnistamaan markkinoinnin keskeiset haasteet ja prioriteetit sekä valitsemisemaan oikeat ratkaisut tavoitteidensa saavuttamiseen.
Mitä yrityksissä mietitään nyt?
Yritykset kaipaavat selkeää suuntaa ja tuloksia valituista toimenpiteistä. Moni tuskastuu ajanpuutteeseen eikä ehdi seurata, mitä markkinoinnissa tapahtuu.
Sisältömarkkinointi ymmärretään entistä monipuolisempana kokonaisuutena, joka on vakiintunut ja yhä kasvava osa markkinoinnin työkalupakkia. Sisällöntuotanto eri kanaviin sujuukin jo, mutta viime vuosina on koettu vaatimusta olla jatkuvasti aktiivisempi. Todellisuudessa tarve ei ole tehdä enemmän, vaan järkevämmin. Oleellista on tietää, keitä ollaan, mitä tavoitellaan ja missä kanavissa viestitään. Hyvä sisältöstrategia vastaa näihin kysymyksiin.
Vapalla pystymme tarkastelemaan, mihin uusiin ilmiöihin kannattaa tarttua ja miten ihmisten sisältötarpeisiin ja medioiden kulutustottumuksiin tartutaan.
Miten sisältömarkkinointi auttaa brändejä?
Parhaimmillaan sisältömarkkinointi on myös asiakaspalvelua. Asiakasta oikealla hetkellä auttavat ja tukevat sisällöt ovat omiaan rakentamaan luottamusta. Varsinkin B2B-puolella myyntiajat ja asiakassuhteet voivat olla pitkiä. Sisältömarkkinoinnin avulla tarjotaan ratkaisuja tilanteisiin, joita asiakas ei itse ole tullut ajatelleeksi. Brändi vahvistuu, kun sen näkyvyys on pitkäjänteistä. Se pysyy ihmisten mielissä pitkin matkaa, ei vain isojen kampanjoiden aikana.
Sisältömarkkinoinnin avulla brändin on helpompi reagoida muuttuvaan markkinaan ja maailmaan. Kaikkia markkinointipanostuksia ei kannata laittaa yhteen projektiin. Viime vuodet ovat osoittaneet, että muutokset voivat olla nopeita ja mullistavia. Jatkuva ja järkevästi toteutettu sisältömarkkinointi pitää brändin ihmisten mielessä. Sen päälle voi luoda isojakin kampanjoita.