Luova suunnittelija Essi Raivio liittyi Vapalle alkusyksystä vahvistamaan Brand & Social -tiimiä. Copywriterina ja luovana suunnittelijana uraansa markkinoinnin alalla tehneellä Essillä on kokemusta niin brändisuunnittelusta kuin jatkuvan sisällön tuotannostakin, ja juuri näitä taitoja hän Vapallakin pääsee hyödyntämään.
Copywriterina hyvästä asiakastuntemuksesta ja empatiakyvystä on hyötyä. Näitä kykyjä Essi kanavoikin työssään hyvin konkreettisella tavalla.
”Kukaan muu kuin copywriter ei voi sanoa, että kuulee ääniä päässään ilman, että vaikuttaa hullulta. Kun kirjoitan jotain asiakkaalle, rakennan brändille päässäni oikeasti hahmon, jolla on persoona ja tietty konkreettinen ääni”, Essi nauraa.
Tällaisen ulkopuolisen näkökulman brändistä ja sen asiakkaista hän näkee arvokkaana myös brändille itselleen. Joskus yrityksen sisältä katsovan näkökulma on liian sisällä päivittäisessä tekemisessä, ja tällöin ulkopuolisen ammattilaisen tehtävä on avartaa katsetta.
”Meidän tehtävämme on jatkuvasti muistuttaa ja kauniisti haastaa sitä, mitä me oikeasti haluamme tehdä. Halutaanko puhtaan taktinen kampanja vai voitaisiinko tätä levittää brändimielikuvan rakentamiseen? Usein, kun on lähdetty penkomaan, ollaan tajuttu, että ratkotaan täysin väärää ongelmaa”, muistuttaa Essi.
Essille Vapa oli vielä melko tuntematon toimisto, mutta on vakuuttanut positiivisesti. Erityisen hyvänä hän on pitänyt erityisen matalaa hierarkiaa varsinkin ideointivaiheessa. Hyvä idea voi tulla keneltä tahansa.
”On sellainen olo, että näkemyksiä kuunnellaan ja muiden ideat kiinnostavat. On kiva heitelläkin ideoita, jos näkee, että porukka innostuu niistä”, Essi iloitsee.