Vuokramarkkinalla sisällöt ovat perinteisesti keskittyneet kotiin ja asumiseen. Lumo halusi haastaa vanhoja toimintatapoja, päästä eroon pistemäisestä ja reaktiivisesta tekemisestä sekä tehdä sisältöjä uudella tavalla. Lumo tarvitsi rinnalleen kumppanin, joka auttaa lisäämään sisältötekemisen tavoitteellisuutta ja tuloksellisuutta sekä on valmis testaamaan erilaisia sisältömarkkinoinnin tapoja.
“Vapa on sisältöstrategioiden ja sisältömarkkinoinnin pioneeri, joka on uskaltanut haastaa markkinaa ja perustella laadukkaiden sisältöjen merkitystä”, kertoo Lumo-kotien Head of Marketing Hanna Härkönen.
Vastuullinen edelläkävijä sisältömarkkinoinnin keinoin
Lumo-kotien brändistrategia ja uusi markkinointiviestinnän konsepti laajentavat mielikuvaa vuokralla asumisesta. Asumisen sijaan Lumo haluaa puhua kokonaisvaltaisemmin elämisestä, sillä siihen vuokrakoditkin kytkeytyvät – helppoon ja vaivattomaan kaupunkielämään ja koteihin, jotka mahdollistavat eniten omaa elämää. Lumo-kotien lifestyle-sisällöt tuovat esiin arjen pieniä suuria nautintoja, vinkkejä, elämyksiä sekä yhteisöllisyyttä.
Ensimmäisissä uudistetuissa sisällöissä on muun muassa kurkattu Lumo-kotilaisen lempikulmiin ja kerrottu vinkkejä päivätreffikohteisiin Vantaalla. Uusilla sisällöillä Lumo puhuu laajemmin myös kestävistä kaupungeista ja asumisesta, tarttuen ajankohtaisiin trendeihin ja ilmiöihin.
Lumo ja Vapa ovat molemmat edelläkävijöitä, jotka haluavat yhdessä tehdä asioita uudella tavalla ja luoda tuloksellista markkinointia.
“Vapalla on kaupungin paras yhdistelmä strategista ja luovaa sisältömarkkinoinnin osaamista. Sparraileva yhteistyömallimme Lumo-kotien kanssa mahdollistaa, että voimme testata rohkeasti, onnistua ja oppia yhdessä samalla, kun kuljetamme Lumo-koteja kohti tavoitepositiotaan”, sanoo Vapan toimitusjohtaja Heli Hytönen.
Härkösen tavoite on, että vuonna 2024 Lumo-kotien sisällöt sitouttavat yhä useamman käyttäjän. Härkönen uskoo, että Vapan avulla se onnistuu.
“Brändistrategian ja -konseptin jalkauttamiseen tarvitaan vahva sisältömarkkinoinnin kumppani, jolla on strategista näkemystä, syvää asiantuntijuutta ja luovaa kyvykkyyttä”, Härkönen kertoo.