Lähtökohdat
Oululaisen valmistama Reissumies on Fazer Leipomoiden tunnetuin brändi. 40 vuotta täyttävän Reissumiehen brändiä lähdettiin keski-iän kynnyksellä uudistamaan rohkealla mainoskampanjalla.
Oululaisen Reissumies räväytti kohderyhmiään liittymällä treffisovellus Tinderiin. Jopa 10 000 matchia kolmen ensimmäisen päivän aikana kerännyt Reissumies osoitti olevansa kiinnostava tuttavuus.
ASIAKAS
Oululainen Reissumies
AVAINSANAT
Brändimielikuvan kehittäminen
Markkinointikampanja
Sisällöntuotanto
MILLOIN TEHTY
2017
RATKAISU
Reissumies Tinderiin.
TULOKSET
10 000 matchia ensimmäisen kolmen vuorokauden aikana.
Oululaisen valmistama Reissumies on Fazer Leipomoiden tunnetuin brändi. 40 vuotta täyttävän Reissumiehen brändiä lähdettiin keski-iän kynnyksellä uudistamaan rohkealla mainoskampanjalla.
Vaikuttavat tarinat ovat rohkeita ja menevät ennakkoluulottomasti sinne, missä kohderyhmät ovat. Tämä ajatus kulki Vapan tiimin mukana kun he yhdessä asiakkaan kanssa lähtivät ideoimaan täysin uudenlaista tapaa tavoittaa kuluttajia.
Oivalluksen myötä suomalainen leipäsuosikki lähti etsimään sielunkumppania treffisovellus Tinderin käyttäjien joukosta. Tinder-kampanjassa lempeän puolen itsestään löytänyt Reissumies etsi kumppania retkilleen. Mainosprofiili näyttäytyi käyttäjille samanlaisena kuin tavallisten käyttäjien profiilit.
Reissumiehen kanssa matchaamalla, eli osoittamalla kiinnostuksensa käyttäjää kohtaan, pääsi tutustumaan Reissumiehen pehmeämpään puoleen ja sai eteensä uudistuneen kauraleivän mainostekstin. Kampanjan tavoite oli kerätä paljon positiivisia ja yllättyneitä reaktioita, kun Tinderissä vastaan tulikin leipäpussista tuttu kasvo.
Tulokset ylittivät odotukset: lähes 10 000 henkilöä ehti matchata Reissumiehen kanssa vain ensimmäisten kolmen vuorokauden aikana. Idealla tavoitettiin tehokkaasti etenkin 20–35-vuotiaiden kohderyhmä uudenlaista toimintaympäristöä hyödyntäen.
Ensimmäiset tulokset kertoivat, että Reissumiehen kanssa matchanneista naisista yli 40 prosenttia klikkasi mainossivulle vievää linkkiä. Kampanja ei kuitenkaan tavoitellut pelkkiä naisia: Reissumies lähestyi sekä miehiä että naisia etsiviä käyttäjiä heille personoiduilla viesteillä.