Ajatusjohtajuudella talonrakentajasta kaupunkikehittäjäksi
Asiakas
YIT
TARVE & RATKAISU
Tavoitteena oli vahvistaa YIT:n brändimielikuvaa innovatiivisena kaupunkien kehittäjänä sekä nousta valittujen teemojen ajatusjohtajaksi. Ratkaisuksi syntyi liiketoimintastrategiasta ammentava sisältöstrategia ja systemaattinen, sisältövetoinen ajatusjohtajuustyö.
TOTEUTUS
Vapa loi YIT:lle sisältöstrategian, joka valjasti yhtiön omat kanavat ja asiantuntijat teemojen äänitorviksi. Strategisen tarinankerronnan avulla asiantuntijat pääsivät ääneen sekä omissa että ansaituissa medioissa. Tämä lisäsi näkyvyyttä, tunnettuutta ja mahdollisuuksia positiiviseen julkisuuteen, sillä esimerkiksi media ja tapahtumajärjestäjät suosivat tietyn aihepiirin tunnetuimpia asiantuntijoita.
TULOKSET
- Saavutettu auktoriteetti: Media ja tapahtumajärjestäjät alkoivat ottaa proaktiivisesti yhteyttä YIT:n viestintään haluttujen teemojen osalta (yhteistyön kesto: 4 vuotta)
- Esimerkkejä kvartaalituloksista: 1,1 miljoonaa ihmistä tavoitettu omalla medialla sisällöillä (Q1/2019), 1075 mediaosumaa (Q1/2019)
- Yli 10 YIT:n omiin artikkelisisältöihin perustuvaa mediaosumaa
- Ajatusjohtajuus lisäsi näkyvyyttä ja mahdollisuuksia positiiviseen julkisuuteen
