Markkinoinnin työkalupakki startupin sijoittajaviestintään
Asiakas
EniferBio
TARVE & RATKAISU
Bioteknologia-alan startup EniferBio tarvitsi kirkastettua brändi- ja tuoteidentiteettiä houkutellakseen sijoittajia ja kasvattaakseen tietoisuutta. Tuoreen toimijan piti selkeyttää brändiviestiään ja tunnistaa hedelmällisiä PR-mahdollisuuksia. Ratkaisuksi Vapa suunnitteli yritykselle kokonaisvaltaisen markkinoinnin työkalupakin brändin vahvistamiseen ja sijoittajaviestintään.
Jaa:
TOTEUTUS
Vapa loi yritykselle selkeän tone-of-voicen, pääviestit, hissipuheen, päivitetyn visuaalisuuden ja sisältötyypit eri kanaviin. Työkalupakkia jalkautetaan jatkuvassa kumppanuudessa, mikä varmistaa johdonmukaisen brändiviestinnän somessa, verkkosivuilla ja PR-toiminnassa. Erityistä huomiota kiinnitettiin viestintään, joka puhuttelee sijoittajakohderyhmää ja tekee teknisestä alasta ymmärrettävän.
TULOKSET
- Brändi- ja tuotetietoisuuden kasvu sijoittajien keskuudessa
- Johdonmukainen brändiviestintä eri kanavissa
- Onnistunut rahoituskierros: tarvittavat sijoittajat tavoitettiin halutussa aikataulussa
